Pages

Like This Bog :

Friday, April 6, 2012

Beruntungnya dapat berkawan dengan awak .

Assalammualaikum !

Hye ! Come on ! Jangan la touching sangat ! Cheer up ! Lupakan hal yang lalu ~
Jangan sampai benda macam tuh boleh buat korang "DOWN" ! Kan ?

Walaupun aku wanita yang lemah . Eceh ! Tapi , kita perlu kuat menghadapi rintangan dan dugaan hidup .
*Ok . Kita tengok . Sampai bila Si Zana tuh boleh bertahan* >.<
*Walaupun aku sebenarnya masih sakit hati dengan orang tuh T.T

Ok . First , kelakar giler la semalam . Subjek terakhir semalam Bahasa Inggeris . Then , MISS FARIZAH suruh kitaorang story pasal cerita-cerita hantu . Gan cerita siap buat aksi lagi ! Err -_- Cerita dia lumayan seram seyh . Tapi , lagi seram time dia buat gaya yang hantu tuh tengah tengok dia . Kahkah :D

Then , RAHMAN pon ada cerita gak . Ain pon cerita jugak . Cerita Ain , memang giler la . Sampai hati dia cerita pasal terdengar bunyi muzik kat bilik muzik . And time tuh dia Form 2 . Sekarang bilik muzik tuh dah jadi kelas 4 cekal . Weyh . Student 4 cekal , hati-hati ya . Terutama yang selalu duduk dekat dengan suis air-conditioner tuh . LELEK . Gurau je .

Semalam pon , aku stay nak study . Tapi , apa yang aku dapat time stay semalam ? Dapat siapkan CHEMISTRY je . Then , cerita pasal cerita hantu . CHUNG , Haizum , Widad , Aqidah . Huh . Cerita ntah macam apa ntah . Haizum cerita , hurm . Ada siapa erk yang tengah duduk kat luar rumah . Time tuh tengah hujan panas . Then orang nih ternampak , ada benda tengah pegang payung . Tetiba benda yang tengah pegang payung tuh ada belalai ! Gila punya cerita . Dah la time tuh tengah hujan kat sekolah . Aku pulak balik jalan kaki . Aha :D Haizum tak habis-habis cakap . "Habis la kau Zana . Dia temankan kau nanti ."
Aku buat la ekspresi yang konon-kononnya aku tengah takut . What ? Apa yang seramnya ?

Then , diorang tak habis-habis nak takutkan aku . Aku balik biasa je . Widad masih ketawa sampai hari nih ! Gila jugak budak nih . Siap tanya lagi aku jumpa tak dengan "DIA" . Hihi :D

Haizum kata , semalam dia nak tidur tak boleh . Sebab teringat cerita Widad . Time tuh senior kat hostel Widad tengah tidur tapi terjaga . Kan Widad ? Lepas tuh , dia pikir bawah kaki dia tuh cuma beg . So , dia tendang la . Sekali "BENDA" tuh toleh kat budak tuh . Rupanya , KAKAK CANTIK . OMG ! Kalau aku yang ada kat posisi budak tuh . Aku rasa macam nak . Huh . Bukan sekadar pengsan . Tak tau bernyawa lagi ke tak >.<
Last-last , Haizum dengar lagu supaya dapat melupakan kisah yang di atas :p

Semalam tunggu mesej Ariff . Err -_-

Pagi tadi time nak hantar Yasiin kat depan dataran , ternampak Ariff pulak . Huh . Ni yang geram ni . Kenapa la aku asyik nak ketawa je nampak muka dia -_-
Tapi , pagi tadi , aku sedih sebab time aku nak temankan Haizum pergi tandas . Aku nampak Harith jalan sorang-sorang je . Kesian dia . Kan bagus kalau aku dapat temankan dia . Bertugas dengan dia . Satu kelas dengan dia . Err -_-

And time PENDIDIKAN ISLAM tadi , aku belajar bab Aqidah dengan bab Sirah . Tapi , satu apa pon aku rasa tak masuk otak sebab aku cuma dengar Haizum bercerita aja >.<
And I have something to say to Ika . Kau patut bersyukur ada kawan macam Haizum . Aku dengar cerita dia tadi . Banyak jugak pasal kau . Aku tak tau la tu menunjukkan dia perhatian kat kau or jealous . Tapi , aku dengar dia risau kat kau . And aku dapat tau yang kau dah dua hari tak datang sekolah . Aku tak tau pun kau tak datang sekolah . Tapi , dia tau . Aku tak tau pun kau sakit . Tapi , dia tau . Aku sememangnya bukan seorang sahabat yang baik dan setia pada kau . Aku nak sangat luangkan masa aku dengan kau Ika . And takut ustazah tengok aku nih asyik berbual je >.< Langsung tak ada adab belajar :p

Dia cakap dulu dia selalu dengan kau . Dia bukannya benci kat kau . Cuma time tuh dia geram sikit kat kau . And mood dia tak ok . Sekarang aku tengok , dia risau pasal kau . Dia cakap , kau sekarang asyik dengan Eiyka . Dia takut kau terpengaruh dengan Eiyka . Kau tau sendiri la yang Eiyka nih asyik cerita pasal lelaki je . Sebab tuh dia risaukan kau . Dia pun cakap kat aku dulu time dia selalu cakap-cakap dengan budak lelaki kat depan , kau macam tunduk-tunduk . Kononnya malu . Dia yang cakap . Aku tak . Lepas tuh , dia kata kau baik . Dulu dia selalu kemas kelas and kau selalu tolong . Kau selalu tolong orang kalau ada yang mintak pertolongan kau . Dia kata mak bapak kau pun baik-baik . Keluarga kau baik-baik . Dia kata mak bapak kau , kalau balik kampung pun buat sembahyang itu sembahyang ini . Tapi , anak-anak dia ? Dia takut kau jadi macam abang kau jugak . Dia kata gambar-gambar kat FB kau pun ergh . Gambar bosan la . Tak ada kerja la . Tuh dia yang cakap :)

Bagi aku , kau tiada perubahan . Mungkin di mata dia , kau dah banyak berubah kot . Aku rasa , kau patut berbaik je la dengan dia . Kalau tak nak , aku tak paksa . Just bagi tau je :) Sebab kita kan kawan . Kan ?

PRINSIP PERAKAUNAN tadi memang la . Ergh ! Cikgu cikgu . Saya sayang cikgu . And saya tau cikgu sayang saya . Tapi , saya nak bertugas :) Budak dah nak balik baru cikgu nak ajar . Kelakar la cikgu nih !

Gila la FAUZAN tadi ! Weyh ! Aku sabar je dengan kau . Kau selalu lepas bila lalu tempat jaga aku . Ish . Geram la ! Kau ni langsung tak ada belas kasihan kat aku . Tak nak kawan :p FADZIR kau bagi dia lalu pulak . Tak adil la kalau macam nih . Asyik-asyik aku kena tunggu kau balik , baru aku boleh balik . Bosan la . FAUZAN kan baik :) Jangan la macam ni kat kawan beb !
Aha :D



zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Dah la . Malas la rasa nak cerita lagi . Sebab , aku rasa macam dah tak de apa yang perlu diceritakan :)

Jaa ~~

Cast :


Ain

Widad

Aqidah

Harith

Ika

Eiyka


2 comments:

wmaisarah said...

BELALAI! AHAH... TAK DAPAT KU LUPAKAN CITER BELALAI TU... HAHAHA... GILE LA...

Zanariah Mohd Amin said...

Aha :D

Citer tak logik :p

back to top