Pages

Like This Bog :

Sunday, August 19, 2012

Raya Pertama !

Hihi :D

Happy-nya hari nih . Tahun nih , family aku memang betul-betul beraya lah . Cantik !

Pagi tadi , adik aku pergi sembahyang raya dengan Pak Long aku . Aku , kakak aku dengan bapak aku apa lagi ? Memberus dinding rumah sahaja . Huhu . Sental ! Ye la . Nak memberus pun tak sempat . Sebab tuh , orang pergi sembahyang raya , aku kat rumah menyental . Kahkah :D

Lepas semua orang dah siap sembahyang raya , semua family aku kecuali adik dengan Pak Long aku cepat-cepat bersiap nak pergi beraya . Bila adik dengan Pak Long aku balik je , kteorang bersiap dan terus jalan . Hihi :D Mak aku siap bawa 2 botol air besar lagi . Takut haus kat jalan kan ?

First , kteorang pergi rumah Pak Cik Mat . Haha :D *Budget korang kenal :p Pak Cik nih duduk jalan Ciku . Aku berharap lah sangat dapat bertembung dengan Harith ke apa ke . Bosan ! Tak jumpa sesiapa pun . Aku cuma dapat jumpa van sekolah Harith je tadi . Bapak aku pergi rumah pak cik aku sebab nak balik Pontian sama-sama . Family aku tunggu diorang , pergh lama gila seyh . Kteorang sempat makan lagi . Bagus betul ! Aku bukan makan sangat kat rumah tadi . Ala . Last-last , family aku dah jalan dulu . Tunggu lama sangat .

Dari kiri duduk : Mak , ayah , Pak Long , Pak Cik Mat , Mak Cik Normah
Dari kiri bawah : adik , aku , Ani , suami Ani *tak kenal beb



. . . . . . . . . . . . .  Jalan . . . . . . . . . . . . . .

Huh . Jalan sempat jam . Excited pulak aku . Ye lah . Aku kan jarang keluar . Pas tuh nampak jalan jam . Of course la excited >.<

Jalan sesak
Ouh . Tak lupa jugak , time kereta kakak aku sibuk follow bapak aku , tetiba ,
bapak aku berhenti pulak . Hurm . Bapak aku kata , dia penat memandu . Ish . Berhenti kat tepi laut pulak tuh . Cis . Best-nya !!!

Aku , mak and ayah
Tepi laut
Pas tuh , dalam pukul 01:08 petang , hujan pun turun . Ish aku nih . Siap hafal lagi waktunya . Hehe :D

Hujan pulak kat Pontian , rumah nenek angkat . Bila dah sampai , , ,

OMG ! Ada budak lelaki payungkan aku turun dari kereta . Hurm . Handsome , handsome, handsome . Hihi >.<

Ouh tidak ! Dia saudara aku ~ Aha :D Tak adalah . Aku bukan minat pun . Budak kecil beb . Apa kelas ? Kat rumah nenek , aku merasa segala jenis kuih yang dihidangkan . Aha :D Hebat tak ? Aku rasa semua kuih sampai aku kenyang . Ops . Lepas tuh , dia ajak makan ketupat pulak ! Cis ! Tak cakap awal-awal . Kalau tak , tak payah la aku isi perut penuh-penuh . Tapi , aku tetap mengisi perut aku .

Pergh ! Rendang dia pedas ! Buat malu je . Aku dah nak menangis kepedasan dah kat situ . Kakak aku makan apa ntah , dia pun kata pedas .

Dah sembang apa semua dengan pak cik , mak cik semua , family aku pergi kampung kawan kakak aku . Hurm . Aku dah lah nak terkucil . Sabar je . Segan nak pakai tandas kampung kawan kakak aku yang tak ada langsung pertalian dengan aku . Huhu :o

Aku pikir aku nak tahan je . Pergh ! Makin aku tahan , makan pening kepala aku . Nasib baik lah lepas daripada tol je , kakak aku drive pergi toilet . Aha :D

Ek eleh . Kakak dengan mak aku pun pergi tandas jugak . Time aku tahan tuh , aku pening and langsung tak ada semangat . Kau , amik ! Aku menyanyi tak henti-henti . Erh ? Gurau je .
Hujan time balik
*budak syok sendiri 

kad transit
*tak ada kerja
Kelakar la time balik . Bapak aku kejap berhenti . Kejap berhenti . Ada yang sampai salah masuk jalan . Kakak aku straight je . Kelakar la .

Bapak aku asyik nak memotong kakak aku sahaja . Kalau boleh , tak nak kalah . Biasa lah , orang tua . Kakak aku beralah je la :p

Balik . Pergh ! Lepak habis la . Aku baring hilangkan penat , terus tertidur . Bagus lah tuh >.<

Bangun nya pukul 8 lebih . Terbaik >.<

Huh . Ini baru penat pergi Pontian . Aku dengar-dengar , bapak aku nak hantar Pak Long aku balik Seremban . Pas tuh , nak pergi Kajang , Selangor . Huh . Macam mana la tuh .

Tapi , plan tuh berjalan pada raya ke-3 tak silap .
Esok rehat . Erh ? Tak . Aku je yang rehat . mak aku tak . Kesian tengok mak aku T.T


Selamat Hari Raya :)
Maaf Zahir Batin >.<


Jaa ~





No comments:

back to top